Založ si blog

„Terazky“ som tu

 

Nie som z Bratislavy, ale pred pár rokmi som si našla priateľa v Bratislave. Aby to nebol vzťah na diaľku,začala som si tam hľadať prácu. Aj sa mi podarilo. Nejaký čas som na tom mieste vydržala, ale nebolo to úplne pravé orechové, tak som prácu zmenila.

Na prvom mieste som pocítila, že som „prisťahovalec“. Takýto zaberajú domácim miesto a kazia platy, lebo sú ochotní pracovať za menej ako miestni.  Nebolo mi to povedané priamo, ale v rámci nejakej debaty. Toto sa obyčajne zvezie na „východniarov“.

Bolo obdobie, keď Bratislavčania nevedeli pochopiť, prečo si tí východniari nehľadajú prácu aj inde ako blízko domova. Po čase, keď sa východniari rozhodli opustiť rodiny kvôli obžive a ísť pracovať do Bratislavy, tak zas je to zle.

Isto, že je to zle. Ale nie ich vinou. Od zmeny režimu počujeme len kvákanie o vyrovnávaní regionálnych rozdielov a populisti si z výjazdov do hladových dolín vytĺkajú svoj politický kapitál.

V druhej práci sa kolegyne rozprávali ako developeri zahusťujú Bratislavu a kde zas idú stavať bytové komplexy. Na to jedna z nich zahlásila: „To sa tu už nasťahuje celý východ!“

Mali by sa však zamyslieť , aj všetci ostatní a zodpovední,  , kto tento stav spôsobil a kto ho naďalej udržuje.

„Držte komín! Idem po peniaze.“

Vymedzujeme sa aj vnútorne a to v čase, kedy jednota a pochopenie majú byť našimi prioritami.

 

 

  1. 12. 2016

 

Praktikum

21.01.2018

Po vyčerpávajúcom pracovnom týždni, keď ma už aj vrátnik vyháňal, lebo potreboval pustiť zabezpečenie budovy, prišla potreba odreagovať sa a už ma prepadával aj nákupný absťák. Alebo lepšie povedané, potrebovala som sa odreagovať a mať chvíľku len pre seba. V úplne inom prostredí ako je práca alebo domov, kde vás čaká druhá smena. Ísť do obchodu po týždni je [...]

IT je „šuviks“

24.06.2017

Informačné technológie sa môžu zahrabať pod čiernu zem pred tvorivosťou úradníkov. Úradníkov vymýšľajúcich stále nové a nové analytiky, tabuľky a prehľady. Asi si niekto na ministerstve musí niečo dokazovať alebo udržať stoličku. Ani tento rok „financi“ nesklamali. Viem o čom hovorím. Za mojej praxe tých tabuliek len pribúda. Ich užitočnosť je [...]

Odpísaný

12.02.2017

Aká je to zákonnosť, keď zákony sú vládnucou mocou stavané špekulatívne a na možnosti vždy si ho vysvetliť tak, aby mohli potrestať toho, koho chcú, alebo, aby vyhovovali osobám v pozadí? Problém odpisovania sa pre laickú verejnosť zviditeľnil teraz, pri Holienčíkovej afére s radami pre vodárov. Znovu si oceniť a znovu odpisovať už odpísané, je nieže nehoráznosť, [...]

World Press Photo, palestínčanka, gaza, izrael, Mohammed Salem

World Press Photo tento rok vyhrala snímka Palestínčanky s mŕtvym dieťaťom v náručí

18.04.2024 13:40

Usporiadatelia pripomenuli nebezpečenstvo, akému fotoreportéri počas pokrývania vojnových konfliktov čelia.

Julija Navaľná

Vláda v Kyjeve robí chybu. Väčšina Rusov nechce vojnu, len Putin áno, Ukrajinci to chápu, vyhlásila Navaľná

18.04.2024 13:28

Odpovedala, či považuje za jeden zo svojich cieľov nájsť spoločnú reč s vedením Ukrajiny.

Jaroslav Haščák

GP podľa Haščákovho advokáta potvrdila, že špeciálna prokuratúra sa nezmohla na férové preskúmanie obvinenia pre Gorilu

18.04.2024 13:23

Advokát finančníka dúfa, že čakanie na skutočné a nielen formálne prejednanie sťažnosti voči obvineniam v kauze sa nestane "čakaním na Godota".

Nemecko Halle Súdy Höcke AfD Proces Začiatok

Vplyvný politik Alternatívy pre Nemecko Höcke stojí pred súdom, dôvodom je zakázané nacistické heslo

18.04.2024 13:12

"Nacista, nacista," skandoval na Höckeho dav niekoľko stoviek demonštrantov, ktorí sa zhromaždili pred súdnou budovou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 9055x
Priemerná čítanosť článkov: 1811x

Autor blogu

Kategórie