Založ si blog

Odpísaný

Aká je to zákonnosť, keď zákony sú vládnucou mocou stavané špekulatívne a na možnosti vždy si ho vysvetliť tak, aby mohli potrestať toho, koho chcú, alebo, aby vyhovovali osobám v pozadí?

Problém odpisovania sa pre laickú verejnosť zviditeľnil teraz, pri Holienčíkovej afére s radami pre vodárov. Znovu si oceniť a znovu odpisovať už odpísané, je nieže nehoráznosť, ale podvod. O odpisoch hovorí zákon o účtovníctve aj zákon o dani z príjmov. Sú účtovné odpisy a daňové odpisy . K čomu?  Dvojtvárnosť – schizofrénia.

Kto sa pohybuje v tejto oblasti, si určite všimol a užil všelijakých novelizácií v tejto oblasti. Pretože národ Slovenský je vynaliezavý, podnikatelia si veľké prerábky účtovali ako opravy a tým pádom ich hneď dostali do nákladov, tým si znížili zisk a nemuseli odviesť daň.  To sa nepáčilo financministrovi, tak prišiel termín „technické zhodnotenie“.

K odpisovaniu si má organizácia vytvoriť vlastný odpisový plán. Ako môže potom vôbec existovať možnosť odpísané veci znovu ohodnotiť reálnou cenou a znovu odpisovať?  Veď si se— do huby. Ako to ohodnotili pri prvom zaradení?

Odpisovanie má byť stanovené jednotne a jednoznačne pre všetky subjekty v zákone o účtovníctve, aj s odpisovými tabuľkami. Na zákon o účtovníctve nadväzujú postupy účtovania, kde je určené na ktorý nákladový  účet sa účtujú odpisy. Zisk si vypočítate ako rozdiel medzi nákladmi a výnosmi a tento výsledok si , až tu by mal nastupovať zákon o dani z príjmu, zdaňujete.

A smernice v organizáciách ku všetkým zákonom, s ktorými prichádza do styku, je ďalšia blbosť.

Opisovanie celých statí zo zákona a na konci s poznámkou  „čo nie je uvedené v tejto smernici, riadi sa zákonom“.

Smernica by mala usmerňovať vnútorný praktický život organizácie, stanoviť hierarchiu, organizačnú štruktúry, kompetencie,  podpisové práva a obeh dokladov.

 

Praktikum

21.01.2018

Po vyčerpávajúcom pracovnom týždni, keď ma už aj vrátnik vyháňal, lebo potreboval pustiť zabezpečenie budovy, prišla potreba odreagovať sa a už ma prepadával aj nákupný absťák. Alebo lepšie povedané, potrebovala som sa odreagovať a mať chvíľku len pre seba. V úplne inom prostredí ako je práca alebo domov, kde vás čaká druhá smena. Ísť do obchodu po týždni je [...]

IT je „šuviks“

24.06.2017

Informačné technológie sa môžu zahrabať pod čiernu zem pred tvorivosťou úradníkov. Úradníkov vymýšľajúcich stále nové a nové analytiky, tabuľky a prehľady. Asi si niekto na ministerstve musí niečo dokazovať alebo udržať stoličku. Ani tento rok „financi“ nesklamali. Viem o čom hovorím. Za mojej praxe tých tabuliek len pribúda. Ich užitočnosť je [...]

„Terazky“ som tu

27.12.2016

Nie som z Bratislavy, ale pred pár rokmi som si našla priateľa v Bratislave. Aby to nebol vzťah na diaľku,začala som si tam hľadať prácu. Aj sa mi podarilo. Nejaký čas som na tom mieste vydržala, ale nebolo to úplne pravé orechové, tak som prácu zmenila. Na prvom mieste som pocítila, že som „prisťahovalec“. Takýto zaberajú domácim miesto a kazia platy, [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 9041x
Priemerná čítanosť článkov: 1808x

Autor blogu

Kategórie