Založ si blog

IT je „šuviks“

Informačné technológie sa môžu zahrabať pod čiernu zem pred tvorivosťou úradníkov. Úradníkov vymýšľajúcich stále nové a nové analytiky, tabuľky a prehľady. Asi si niekto na ministerstve musí niečo dokazovať alebo udržať stoličku.

Ani tento rok „financi“  nesklamali. Viem o čom hovorím. Za mojej praxe tých tabuliek len pribúda.

Ich užitočnosť je pochybná. Lebo posun k skvalitneniu  života nie je.

Pritom do nich idú údaje, ktoré už sú spracované. Spracované a v požadovanej elektronickej podobe odoslané. Môžu si vybrať a sumarizovať ako chcú a čo chcú!!?

Dá sa?

Kde sú milióny na informatizáciu štátnej správy???

Vo všetkom je zamontované toľko byrokracie, že je to už byrokratický hnoj. A presne ako v hnoji to tam naďalej zahníva a zreje. Zreje, rozmnožuje sa samo v sebe. Bez verejného úžitku. To, čo malo chrániť naše spoločné, napr. zákon o kontrole, o verejnom obstarávaní, len zvýšilo počet úradníkov. Tí sú aj tak krátki na „našich ľudí“.

Dodržiavať a spĺňať všetky byrokratické požiadavky a postupy si vyžaduje ľudí. Výkonávateľov, overovateľov a kontrolu kontroly a …. Riaditelia a podriaditelia nám rastú ako huby po daždi a skutočne výkonný pracovník padá na hubu.

Čím viac podpisov, tým lepšie? Nie. Len sa triešti zodpovednosť.

 

Svet je príliš hmotno skutočný na to, aby sa nám len zdal alebo sníval. Práve tá „hmota“ v nás ničí duchovno. Isto, že nemusíme mať všetko, ale keď sa stále musíme starať len o to, aby sme vôbec existovali, tak aký „to“ má zmysel?

 

  1. 6. 2017

Praktikum

21.01.2018

Po vyčerpávajúcom pracovnom týždni, keď ma už aj vrátnik vyháňal, lebo potreboval pustiť zabezpečenie budovy, prišla potreba odreagovať sa a už ma prepadával aj nákupný absťák. Alebo lepšie povedané, potrebovala som sa odreagovať a mať chvíľku len pre seba. V úplne inom prostredí ako je práca alebo domov, kde vás čaká druhá smena. Ísť do obchodu po týždni je [...]

Odpísaný

12.02.2017

Aká je to zákonnosť, keď zákony sú vládnucou mocou stavané špekulatívne a na možnosti vždy si ho vysvetliť tak, aby mohli potrestať toho, koho chcú, alebo, aby vyhovovali osobám v pozadí? Problém odpisovania sa pre laickú verejnosť zviditeľnil teraz, pri Holienčíkovej afére s radami pre vodárov. Znovu si oceniť a znovu odpisovať už odpísané, je nieže nehoráznosť, [...]

„Terazky“ som tu

27.12.2016

Nie som z Bratislavy, ale pred pár rokmi som si našla priateľa v Bratislave. Aby to nebol vzťah na diaľku,začala som si tam hľadať prácu. Aj sa mi podarilo. Nejaký čas som na tom mieste vydržala, ale nebolo to úplne pravé orechové, tak som prácu zmenila. Na prvom mieste som pocítila, že som „prisťahovalec“. Takýto zaberajú domácim miesto a kazia platy, [...]

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 9057x
Priemerná čítanosť článkov: 1811x

Autor blogu

Kategórie